Bu projeyi neden hayata geçirdiniz?
Covid-19 krizi, işsizliğin artması ve özellikle gençler (18-24 yaş arası) arasında ortalama %17 oranında artmasıyla tüm Avrupa Birliği ekonomisi üzerinde yıkıcı bir etki yarattı (Eurostat, Temmuz 2020). Bu rakam Türkiye'de %25'in, İtalya'da %31,1'in ve İspanya'da %41,7'nin üzerine çıkıyor. Öte yandan, her kriz fırsatlar yaratır. Bu krizin ülkelerin gelirlerini artırma, istihdam yaratma, sosyal hayatı canlandırma gibi sosyal etkileri olan bir sektör olan kırsal turizm için önemli bir fırsat yaratması bekleniyor. Bu fırsatı yakalamanın yolu ise girişimcilikten geçiyor. Covid-19 sonrası turistlerin seyahat etmek için sağlıklı bilinen ve mesafenin kolayca korunabileceği doğal-kırsal alanları tercih etmesi bekleniyor. Tüm dünya, salgınla birlikte sürdürülebilir kalkınmanın daha acil ve gerekli olduğunu fark etti (BM Ekonomik ve Sosyal Konseyi, 2020). Genç istihdamı, Avrupa çapında önemli bir sorun olmaya devam etmektedir. Bu bağlamda kırsal turizm konusunda inisiyatif alacak genç girişimciler, yerel ve uluslararası düzeyde önemli bir etkiye sahip olacaktır. Bu sorunu çözmek için eylemler ve politikalar yürütülmektedir. Bunlar arasında kırsal işsizliği tersine çeviren en önemli sektörün turizm olduğu dikkat çekiyor. Covid-19 sonrası hem turistlerin hem de girişimcilerin turizm alanında dijital uygulamaları daha yoğun kullandığı görülüyor. Bu durum turizm alanında faaliyet gösteren genç işletmelerin dijitalleşme konusunda bilgili olmalarını gerektirmektedir. Turizmde bir destinasyon, tek bir kaynağa aşırı bağımlılık, sağlık, güvenlik, doğal afetler, insani afetler, iklim değişikliği vb. konularda dayanıklılık geliştirmelidir. Bu nedenle, genç işsizliğin artması, kırsal turizmin gelişmesi ve Genç Girişimcilerin kırılganlık önleme konseptiyle belirsiz durumlara adapte edilmesi dikkate alınarak, projemiz 18-30 yaş arası (özellikle dezavantajlı geçmişe sahip) gençlere hitap etmektedir. Anti-kırılganlık, girişimcilerin krizlerin yarattığı boş alanlara yönelik yenilik yapmak ve yeni kültürleri ve iş yapma biçimlerini teşvik etmek için önemlidir.